گزارش هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران

گزارش   هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران
  • اول اینکه سخنرانی های کلیدی به افرادی اختصاص داده شده بود که علم را با عمل عجین کرده بودند و افراد کار آفرین در زراعت بودند مثلاً آقای دکتر ناصری مدیرعامل شرکت حامی نیشکر و آقای دکتر مصطفوی مدیر عامل فرانگران نوین، آقای مهندس خزاعی مدیر عامل کشت و صنعت خزاعی و آقای دکتر صمیمی، مهندس ملاحی، مهندس مالکی و مهندس میری  که هر کدام مدیر عامل شرکت های مهم بودند سخنرانی کردند.
  • در روز اول هم اندیشی هایی با کشاورزان پیشرو با موضوع مدیریت و بهره وری خردمندانه منابع تولید در کشاورزی اجرا شد و هم اندیشی با اصحاب صنایع کشاورزی با موضوع چالش های و فرصت های زنجیره ارزش افزوده کشاورزی مطرح شد و همچنین جلسه هم اندیشی تحلیلی بر امنیت غذایی و سند ملی آن فرصت ها و چالش ها مطرح شد.

این جلسات بسیار سودمند بود و نوعی پرسش و پاسخ هم بود که هم جنبه های کشاورزی افراد مطرح گردید.

  • امّا دومین تفاوت این کنگره کارگاه های حضوری بودکه برخی از آنها مانند زعفران، اصول تولید و تکنولوژی و الزامات گواهی و صادرات بذر سبزی و صیفی، کاربرد آنالیز تصویری و هوش مصنوعی در علوم و فنآوری بذر، ویرایش ژنوم در گیاهان زراعی با استفاده از فنآوری کریسپر و کاربرد Rدر تجزیه و تحلیل و نمایش داده های بیولوژیک بود.
  • سومین تفاوت برنامه های جانبی مانند بازدید ها از مراکز کشاورزی موفق و کشت و صنعت های بزرگ انجام گردید. من هم در این کنگره با دو عنوان مقاله شرکت نمودم که عبارتند از شناسائی مولکولی و تفکیک توده ای بذری یونجه زراعی ایران و تولید بذر گیاهان داروئی در ایران(چالش ها و راهکارها) و طی سه روز کنگره  دستاوردهای خوبی را بدست آوردم. همچنین در نمایشگاه جانبی شرکت های خوبی هم شرکت داشتند. از جمله طلای سفید رضوی، شرکت بهزیست دانش نارون، شرکت کرمان زمین، رویش سبز، جنوبگان، نگین سبز و غیره حضور داشتند که با آنها صحبت شد و بنا شد همکاری های لازم در صنعت بذرخصوصاَ تولید بذرهائی که مشترک کار می کنیم انجام پذیرد.
نظر بدهید
*
Filters
Sort
display